تبلیغات
مثلث قدرت - آب و نقش آن در فرایندهضم


مهرداد
 
کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :


 
آب و نقش آن در فرایندهضم   فرایند هضم و جذب مواد غذایی جامدی كه در طول روز می خورید؛مستلزم حضور مقادیر كافی اب در درونددستگاه گوارش است. یبوست یكی از علایم كمبود اب در بدن است كه تاثیر منفی بدی بر هضم و جذب مواد غذایی دارد. افزایش اب مصرفی به همراه مصرف فیبر فراوان معمولا چاره كار بوده ویبوست را رفع میكند.درد در ناحیه معده ویاروده بزرگ نیز یكی دیگر از علایم شایع كمبود اب در بدن می باشد.اب ماده با ارزش است كه سموم خطرناك واب زاید را شسته و از بدن دفع می كند. دفع آب از بدن یك فرد بالغ روزانه در حدود 12 لیوان اب دفع می كند . ما تنها روزانه بین نیم الی یك لیوان اب را از طریق تعرق كف پا از دست می دهیم ! 2الی 4لیوان اب را از طریق بخار موجود در تنفس دفع می كنیم! روزانه به طور متوسط 2لیوان اب نیز از طریق تعرق از بدن ما خارج می شود و بالاخره 6لیوان دیگر را از طریق ادرار دفع می كنیم . البته ناگفته نماند كه امار و ارقام یاد شدن برای یك فرد معمولی محاسبه شده است . ورزشكارانی كه با شدت های  بالا تمرین كرده ودر طول تمرین نیز غرق در عرق می شوند ؛ مسلما اب بیشتری دفع می كنند. روزانه چه مقدار اب نیاز داریم؟ یك فرد معمولی و كم تحرك ؛ باید روزانه 18 سی سی به ازای هر كیلو گرم از وزن خود در روز اب میل كند.
 البته این رقم نیز برای ورزشكارانی كه اب فراوانی از بدن خود دفع می كنند و علاوه بر این ؛به اب بیشتری در روز نیاز دارند رقم بسیار پایین و ناچیزی است. مصرف اب فراوان به جز در مواردی كه پس از تمرین هوازی شدید نفس نفس می زنید ؛ در هیچ مورد دیگری محدودیت ندارد . بنا بر این تا می توانید در مصرف ان افراط كنید و به این نكته نیز همواره توجه داشته باشید كه تشنگی علامت نیاز بدن به اب نیست . تشنگی اژیر خطر و فریادی است كه بدن برای اگاه كردن شما می كشد . قبل از اینكه احساس تشنگی كنید اب بنوشید.



















نوشته شده توسط مهرداد در یکشنبه 25 بهمن 1388 و در 04:51 ب.ظ [+]
تعداد نظرات ارسالی این پست :       ارسال نظر       آخرین ویرایش:سه شنبه 16 شهریور 1389 11:58 ب.ظ


من مهرداد هستم و در رشته بدنسازی فعالیت می كنم . هدف من از تشكیل این وبلاگ بالا بردن اطلاعات ورزشكاران عزیز است و سعی كردم تا تمامی جوانب بدنسازی اعم از تغذیه استراحت و تمرین را در این وبلاگ بگنجانم از بینندگان تقاضا دارم تا نظرات خود را اعلام كنند در ضمن من بچه محله سلسبیل هستم و در باشگاه آرمان تمرین میكنم و جا دارد تا از   رفیق هایم(سهیل،  علی ، رضا  محسن،  پژمان، سیامك) تشكر كنم برخی از مطالب این وبلاگ برگرفته از كتاب آنابولیك و ورزش های قدرتی نوشته ی صادق سلامی و كتاب گزارش هورمون میباشد و مابقی با استفاده از تجربیات و اطلاعات حقیر كه ماحصل مطالعات و تمرین در باشگاه می باشد در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است   با تشكر